11 września 2011

Dominika Cybulska

Uwaga, talent! - taka lampka zapaliła się w mojej głowie, kiedy na stronie MSKPU odnalazłam jej zdjęcia. Dominika Cybulska ma 21 lat, jest studentką wspomnianej szkoły, finalistką Fashion Designer Awards 2011 i miałam wielką nadzieję, że także uczestniczką tegorocznego FW. Niestety, organizatorzy nie wyróżnili zbyt wielu mniej znanych twórców. Ale w końcu... od czego są Efekty Uboczne?
 
Jej debiutancka kolekcja "Renovatio" (odrodzenie) nawiązuje do procesu klonowania. Pierwszy projekt stanowi punkt wyjścia dla kolejnego, będącego próbą skopiowania wcześniejszego. Niepowodzenie sprawia, że powstaje coś odrębnego, nowego i świeżego. Projektantka przyznaje, że założeniem projektów było wydobycie ruchu i pewnej deformacji ciała. To dlatego znajdziemy frędzle (chociaż zwykle za nimi nie przepadam, tutaj naprawdę rozumiem ich wykorzystanie!) a także specyficzne kształty (nawiązują one do form organicznych architektury po II wojnie światowej, między innymi F.O'Gehry). Wśród tkanin numerem jeden jest skóra, połączona ze zwiewnymi szyfonami, elastycznymi siatkami oraz flauszem, który okryto szyfonem.
 
W kolekcji Dominiki warto zwrócić uwagę na balansowanie na granicy stylów - inspiracje są dość wyraźne (i odważne), niektóre sylwetki trudne, ale większość ubrań potrafię wyobrazić sobie w codziennych stylizacjach. Podoba mi się, jak wykorzystuje skórę i delikatne, przezroczyste materiały a także jej dbałość o detal - widzieliście ten cudowny suwak i frędzle na kurtce?! Całość ma trochę niepokojący, ciężki charakter, ale nie przytłacza. Naprawdę żałuję, że w Łodzi nie zobaczymy tej kolekcji - mam wrażenie, że w ruchu mogłaby sporo zyskać. Mam nadzieję, że jeszcze będzie okazja na nadrobienie tej straty. A projektantkę warto śledzić - jej awangarda wpada w oko!
 
Wszystkie zdjęcia są autorstwa Dominiki, modelka - Stefania Cybulska/Rebel Models. Projektantkę znajdziecie na Facebooku.

10 komentarzy:

  1. rzeczywiscie genialna! i juz z checia przygarnelabym wlasciwie kazda kreacje aua aua auaa

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak nie przepadam za frędzlami tak tutaj podobają mi się bardzo. W ruchu faktycznie mogą być rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
  3. frędzle (wyjątkowo, bo mam z nimi jak Ty) mniam mniam, ale chociaż kolekcja ciekawa (mistrzowstwo sukienka skórzana z form - "liści") to jednak nie tego oczekiwałabym na wiosnę. Ogólnie dochodzę do wniosku, że polska moda sprzedaje głównie burą awangardę bądź kolorową, ale megasurową w formie prostotę (np blessus),ew.folk, a ja bym chciała by nasze ulice były czymś innym niż burą, stonowaną masą/folklorem, ew zachowawczymi cnotkami. To nie tak, że te rzeczy mi się nie podobają, ale brakuje mi miękkości, kobiecości, kokieterii w projektach. Zafascynowała mnie np kolekcja Tadashi Shoji z MBFW na ss2012

    OdpowiedzUsuń
  4. Biała sukienka jest rewelacyjna, generalnie faktycznie dziewczynie można wróżyć duży sukces.

    OdpowiedzUsuń
  5. @ams: druga miłość od pierwszego wejrzenia?;)

    @Jag: Szkoda, wielka szkoda, że na FW jej nie będzie. Wyobrażam sobie te ciuchy na wybiegu - mogłoby to wyglądać naprawdę dobrze.

    @Justyna: Zdziwiło mnie, z jaką łatwością zaakceptowałam tutaj frędzle ;) Co do Twojej opinii o polskiej modzie - nie mogę się zgodzić. Romantyzm, kobiecość? Tomaotomo. Kokieteria i zmysłowość? Choćby Né Comme Ça. Jest naprawdę dużo projektów w różnych stylistykach i jedyne, co może stanowić problem, to ich cenowa dostępność ;) Na EU dominuje prostota, bo to subiektywny zbiór projektantów i tego, co mi się podoba, ale mam "namierzone" całą masę innych marek :)

    @iOliW: A wkrótce dalsza część kolekcji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajne te frędzle ;) super połączenia i detale

    OdpowiedzUsuń
  7. @Kaja: Oj tak, detale są bardzo dopracowane, mówiąc facebookowym językiem - to lubię!

    OdpowiedzUsuń
  8. kurtka z pierwszej fotki robi wrażenie tym bardziej że Dominika ma dopiero 21 lat!!

    OdpowiedzUsuń
  9. modelka mniam

    OdpowiedzUsuń
  10. Lady Gaga wyszła w jej ubraniach ! Sukces już jest! Gratki!

    OdpowiedzUsuń